Странице

понедељак, 18. фебруар 2013.

Kružni tok

   Dragi moji čitaoci, počećemo sa kružnim tokom odnosno pravilima prilikom kretanja kroz kružni tok. Da ne tupim mnogo, nego da odmah pređem na stvar. Dakle:

   Kružni tok saobraćaja je raskrsnica u kojoj se saobraćaj odvija kružno, u smeru suprotnom od smera kretanja kazaljke na satu. Ovaj tip raskrsnice može imati jednu ili više saobraćajnih traka i obeležava se saobraćajnim znakom izričite naredbe koji označava obavezu: kružni tok saobraćaja



Znak koji vas obaveštava da se saobraćaj u raskrsnici na koju nailazite regulisan kružnim tokom

 Kružni tok kod OMV-ove pumpe, Kovin

   Raskrsnica sa kružnim tokom se smatra bezbednijom od „klasične“ raskrsnice, jer je smanjen broj konfliktnih tačaka(pešak-vozilo, vozilo-vozilo) kao i brzina kretanja vozila, kako na prilazu raskrsnici tako i u samoj raskrsnici. Na svakom ulaznom kraku u kružni tok postavlja se znak obaveze kružni tok saobraćaja i najčešće znak nailazak na put sa prvenstvom prolaza.
Ako je na ulaznom kraku u kružni tok postavljen znak nailazak na put sa prvenstvom prolaza, to predstavlja naredbu vozaču, koji se uključuje vozilom u kružni tok, da ustupi prvenstvo prolaza vozilima koja se već nalaze u kružnom toku. Ako na ulaznom kraku u kružni tok ne postoji znak nailazak na put sa prvenstvom prolaza važe uobičajena pravila saobraćaja kao i na svakoj drugoj raskrsnici, koja nije regulisana semaforom ili znacima saobraćajca (važi pravilo desne strane). Vozač koji svojim vozilom ulazi u kružni tok mora da smanji brzinu kretanja, a po potrebi i da se zaustavi i da fazu uključivanja izvede bez izazivanja opasnosti ili smetnji drugim vozačima. Prilikom uključivanja vozila u kružni tok vozač nema obavezu uključivanja pokazivača pravca - migavca.

Vožnja u kružnom toku sa jednom trakom


Dok se približavate kružnom toku uočićete saobraćajni znak obavezan kružni tok, usporite i pazite na pešake na pešačkom prelazu. Pre ulaska u raskrsnicu pogledajte na levu stranu i ako ima vozila propustite ih. Kad se ukaže prva prilika, pojavi se praznina u toku saobraćaja kroz raskrsnicu, uključite se u kružni tok saobraćaja i nastavite ka željenom izlaznom kraku. Pre izlaska iz kružnog toka dajte migavac za isključenje.

Vožnja u kružnom toku sa više traka


Pre ulaska u raskrsnicu sa kružnim tokom sa više traka treba da izaberete traku, slično tradicionalnoj raskrsnici sa više traka. Da idete pravo ili desno, prestrojte se u desnu traku, pre ulaska u kružni tok. Da idete pravo ili levo ili da napravite „U“ zaokret, prestrojte se u levu traku pre ulaska u kružni tok. Kada odaberete traku za ulazak u kružni tok, pazite na pešake koji se nalaze na pešačkom prelazu dok se približavate kružnom toku. Na samom ulazu u kružni tok, na isprekidanoj liniji, pogledajte na levu stranu i prepustite prvenstvo prolaza vozilima koja se već nalaze u kružnom toku. Zapamtite, u kružnom toku sa više traka, morate prepustiti prvenstvo prolaza vozilima koja se nalaze u obe trake kružnog toka. Kada se pojavi prazan prostor u saobraćajnom toku, uključite se u kružni tok i nastavite ka vašem izlazu. Pazite na pešake i koristite migavac pre isključenja iz kružnog toka. Zato što velikim vozilima treba dodatni prostor za manevrisanje u kružnom toku, vozači ne bi trebali da voze neposredno pored takvih vozila.

Elemnti savremenih raskrsnica sa kružnim tokom


  • Centralno ostrvo predstavlja izdignutu površinu u centru raskrsnice oko koga se odvija saobraćaj.
  • Razdelno ostrvo predstavlja izdignutu ili farbanu površinu na kracima raskrsnice koja služi za razdvajanje ulaznih i izlaznih tokova. Oblikuje se tako da uspori prilazni saobraćaj, a služi i kao zaštita za pešake kojima je omogućen prelazak u dve faze.
  • Kružni tok je saobraćajna površina po kojoj se odvija saobraćaj obrnuto od smera kazaljke na satu.

Bezbednost rakrsnica sa kružnim tokom


Povećana bezbednost savremenih raskrsnica sa kružnim tokom javlja se kao posledica smanjenja broja konfliktnih tačaka u odnosu na klasične raskrsnice, kao i smanjenja brzine vozila kako pri ulasku, tako i tokom vožnje kroz raskrsnicu, koje je uslovljeno geometrijskim oblikom raskrsnice. Smanjenje broja konfliktnih tačaka odnosi se kako na konfliktne tačke između vozila, tako i na konfliktne tačke izmešu vozila i pešaka.
Kod raskrsnica sa kružnim tokom sa jednom saobraćajnom trakom izbegnute su konfliktne tačke presecanja tokova, koje uzrokuju najveći broj nesreća sa povređenima i poginulima. Kod raskrsnica sa kružnim tokom sa dve saobraćajne trake javljaju se konflikti usled nepravilnog korišćenja saobraćajne trake, kao i usled nepravilnih manevara.

Slika preuzeta sa interneta

Nadam se da vam je ovo koliko-toliko pomoglo i da vam je rešilo neke nedoumice. Obećao sam da ću polako postajati sve bolji i bolji i da ću ubacivati sve kompleksnije postove koji će stvarno biti od koristi. Hvala puno na pažnji.

Нема коментара:

Постави коментар

Molio bih čitaoce koji bi želeli da prokomentarišu članak da prevashodno dobro razmisle šta će napisati jer se ovde ceni isključivo poštovanje, tolerancija, kultura i kurtoaznost i ovo nije mesto za one koji koriste internet zarad izražavanja svoje mržnje, netrpeljivosti, besa, hira i slično. U protivnom, komentar će biti uklonjen, a onaj koji ga je napisao, udaljen sa blog-a. Unapred hvala.